Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden InYourEars
Deze Algemene Voorwaarden betreffen de voorwaarden van InYourEars, gevestigd te Zoetermeer, ingeschreven per 2 december 2024 in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 95665331
Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt;
Algemene voorwaarden: De algemene voorwaarden als hierna vermeld.
InYourEars : de gebruiker van deze algemene voorwaarden : de onderneming InYourEars, gevestigd te Zoetermeer, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 95665331
Klant: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die aan InYourEars een opdracht verstrekt of op enige wijze een overeenkomst sluit met InYourEars, waarbij de InYourEars zich verbindt tot het verrichten van diensten en/of producten en de gelding van deze Algemene Voorwaarden heeft aanvaard
Partijen: InYourEars en Klant samen
Werkzaamheden: alle werkzaamheden waartoe door de Klant opdracht is gegeven en die door InYourEars zijn aanvaard, een en ander in de ruimste zin des woords, waaronder in ieder geval de werkzaamheden zoals vermeld in de opdrachtbevestiging
Overeenkomst: Elke overeenkomst gesloten tussen InYourEars als Klant voor te leveren werkzaamheden
Schriftelijk(e) (bevestiging): Een akkoord per brief, e-mail of via een Overeenkomst.
Offerte: ieder voorstel, aanbod, uitnodiging, prijsopgave of anderszins, in welke vorm dan ook, van InYourEars voor het aangaan van een Overeenkomst
Door het aangaan van een samenwerking met InYourEars, aanvaard je deze gebruikersvoorwaarden en de voorwaarden waarnaar verwezen wordt. Indien je niet akkoord gaat met deze voorwaarden, verzoeken wij je om geen samenwerking met ons aan te gaan. In het geval van samenwerking gelden deze Algemene Voorwaarden voor de Algemene Voorwaarden van de andere partij.
Artikel 2 – Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen: werkzaamheden: bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens InYourEars
- Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of via de e-mail door partijen zijn overeengekomen. InYourEars en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
- Indien van bepaalde onderdelen uit deze Algemene Voorwaarden schriftelijk – met handtekening van beide partijen – wordt afgeweken, dan blijven de overige voorwaarden hun gelding behouden.
- De Algemene Voorwaarden worden bij het aangaan van een Overeenkomst met InYourEars geaccepteerd. Indien de Klant niet akkoord gaat, is de Klant verplicht om dit vóór het aangaan van een Overeenkomst met InYourEars schriftelijk te melden aan InYourEars.
- Deze Algemene Voorwaarden zijn eveneens van toepassing op Overeenkomsten met InYourEars, voor de uitvoering waarbij derden dienen te worden betrokken.
- De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere Algemene Voorwaarden van InYourEars wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
Artikel 3 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Indien gebleken is dat één of meer bepalingen in deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, dan blijven de Algemene Voorwaarden voor al het overige in stand. In geval van deze situatie treden InYourEars en de Klant in overleg met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen
- Indien InYourEars niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat InYourEars in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat InYourEars bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had
Artikel 4 – Aanbiedingen en offertes
- Aanbod en/of Offertes vanuit InYourEars zijn pas bindend wanneer InYourEars deze expliciet en schriftelijk akkoord bevestigd. InYourEars houdt zich het recht voor om wijzigingen in offertes aan te brengen of zich op ieder willekeurig moment terug te trekken
- InYourEars kan niet aan zijn aanbod en/of offertes worden gehouden indien de Klant, naar termen van redelijkheid en billijkheid en in het maatschappelijk verkeer gangbare opvattingen, had behoren te begrijpen dat de aanbieding en/of offerte dan wel een onderdeel daarvan een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
- Een aanbod of offerte is maximaal een maand geldig, tenzij er een andere termijn in het aanbod of de offerte staat
- Aanvaardt de Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn: dan vervalt het aanbod of de offerte.
- Een samengestelde prijsopgave verplicht InYourEars niet tot het verrichten van een gedeelte van de Overeenkomst tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
- Aanbiedingen en/of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige orders of nabestellingen.
Artikel 5 – Aanvaarding
- De Overeenkomst komt tot stand door tijdige aanvaarding door de Klant van het aanbod en/of offerte van InYourEars
- Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, mag InYourEars de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding intrekken: zonder dat de Klant hieraan enige rechten kan ontlenen.
- Mondelinge aanvaarding van de Klant verbindt InYourEars slechts, nadat de Klant deze schriftelijk of elektronisch heeft bevestigd.
Artikel 6 – Prijzen en Prijswijzigingen
- InYourEars hanteert prijzen in euro’s uitgedrukt, exclusief BTW en eventuele overige kosten zoals administratie- reis – parkeer of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken
- InYourEars mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Wanneer InYourEars en de Klant voor de dienstverlening een totaalbedrag is dit altijd een richtprijs: tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Indien bij het sluiten van de Overeenkomst een vaste prijs is overeengekomen, is InYourEars gerechtigd tot verhoging van de prijs, ook wanneer het Honorarium of het tarief oorspronkelijk niet onder voorbehoud is gegeven, mits deze minimaal vier weken vooraf aan de Klant zijn doorgegeven. De Klant heeft het recht op ontbinding binnen twee weken na schriftelijke bekendmaking van de prijsverhoging door InYourEars.
Artikel 7 – Betalingen en betalingstermijn
- InYourEars mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
- Betaling geschiedt per factuur
- Betaling kan voor- en achteraf geschieden
- De betalingstermijnen die InYourEars hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat InYourEars aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Indien Klant in gebreke blijft in de betaling binnen de gestelde betalingstermijn, dan is de Klant van rechtswege in verzuim. In dat geval
is de Klant, vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke(handels)rente aan InYourEars verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat de Klant in verzuim is, zowel gerechtelijk (en executiekosten) als buitengerechtelijk, ten laste van de Klant. De vergoeding ter zake van buitengerechtelijke incassokosten is vastgesteld op tenminste 15% van de verschuldigde hoofdsom met een minimum van € 100,-. Is de Klant een consument, dan worden de buitengerechtelijke incassokosten vastgesteld overeenkomstig de Wet incassokosten
- Door de Klant gedane betalingen strekken eerst ter voldoening van verschuldigde rente en kosten en vervolgens van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al wijst Klant een andere volgorde van toerekening aan.
- Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting niet op.
- De Klant is niet bevoegd op het verschuldigde enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering in mindering te brengen.
- In geval van liquidatie, beslag, faillissement, surseance van betaling aan de zijde van de Klant of curatele zijn de vorderingen van InYourEars en de verplichtingen van de Klant jegens InYourEars onmiddellijk opeisbaar.
- InYourEars kan de in het kader van de overeenkomst ontvangen of gegenereerde zaken, producten, gegevens, documenten, databestanden onder zich houden, ondanks een bestaande verplichting tot afgifte, totdat de Klant alle aan InYourEars verschuldigde bedragen betaald heeft
- Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag InYourEars zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
- Rechten worden aan de Klant steeds verleend onder de voorwaarde dat de Klant de daarvoor overeengekomen vergoedingen tijdig en volledig betaalt
- Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door InYourEars , dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
Artikel 8 – Duur van de overeenkomst
- De overeenkomst eindigt zodra InYourEars de (bewerkte)opnames heeft geleverd aan de Klant en/of na het verlopen van de verstrekte link met inloggegevens (maximaal 1 maand na versturen van de link).
Artikel 9 – Verzekering
- De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
-zaken van InYourEars die bij de Klant aanwezig zijn
-zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
- De Klant geeft op eerste verzoek van InYourEars de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Artikel 10 – Uitvoering van de overeenkomst
- InYourEars voert de overeenkomst naar beste inzichten vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. InYourEars zal altijd streven naar het best mogelijke resultaat binnen de omvang van de opdracht
- Indien InYourEars advies uitbrengt aan de Klant, zal zij dit naar het beste inzicht en met de kennis van dat moment doen. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het inschatten van de gevolgen van het advies en de opvolging daarvan. InYourEars kan niet garanderen dat haar adviezen direct of in een later stadium een onbedoeld effect veroorzaken en is niet verantwoordelijk voor eventuele schade daarvan, van welke aard dan ook. InYourEars zal de Klant na afloop van de Overeenkomst niet meer adviseren over eventuele veranderingen die mogelijk invloed hebben op het effect van het (uitgevoerd) advies.
- . InYourEars heeft het recht bij de uitvoering van de overeenkomst, zonder kennisgeving aan de klant, derden in te schakelen, goederen van derden te betrekken, diensten van derden af te nemen en de overeenkomst geheel of gedeeltelijk door derden te laten verrichten.
- De Klant draagt er zorg voor dat relevante gegevens en instructies, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst of waarvan de Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze relevant zijn voor InYourEars en die mogelijk invloed kunnen hebben op het kwalitatief uitvoeren van het Overeenkomst, worden verstrekt aan InYourEars vóór het aangaan van het Overeenkomst. Indien er tussentijds sprake is van wijziging of nieuwe relevante bovengenoemde gegevens, dan dient de Klant deze per direct te melden aan InYourEars
- Indien de voorgaande gegevens en instructies niet of niet tijdig worden verstrekt, dan heeft InYourEars het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten. De extra kosten die worden gemaakt door de vertraging zijn voor rekening van de Klant.
- Indien de Klant vermoedt of volgens eigen ideeën concludeert dat InYouEars de Overeenkomst niet naar behoren uitvoert, dan dient de Klant dit per direct, maar uiterlijk binnen een week te melden aan InYourEars
- Indien InYourEars niet aan de Overeenkomst kan voldoen wegens overmacht, bijvoorbeeld wegens ernstige ziekte, overlijden of andere (on)voorziene zaken waar InYourEars geen directe invloed op heeft, dan dient zij dit zo snel mogelijk -indien dit redelijkerwijs mogelijk wordt geacht – te melden aan de Klant. De Klant heeft hierbij het recht om het Overeenkomst per direct te ontbinden dan wel stop te zetten of te herzien in overleg met InYourEars. De Klant kan hierdoor geen schade, van welke aard ook, verhalen op InYourEars.
- Indien de Klant een Overeenkomst aangaat met InYourEars, verklaart de Klant geen samenwerkingen te hebben of aan te gaan met een vergelijkbare partij, of een partij die mogelijk een invloed heeft op de resultaten van InYourEars, tenzij deze vooraf schriftelijk gemeld worden aan InYourEars.
- Indien voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is die termijn slechts indicatief en nimmer te beschouwen als een fatale termijn.
- Indien InYourEars gegevens of instructies nodig heeft van de Klant, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst, vangt de uitvoeringstermijn aan nadat de Klant deze aan InYourEars heeft verstrekt.
- De Klant zorgt ervoor dat InYourEars op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
- Zorgt de Klant er niet voor dat InYourEars tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant
- De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant
- Bij overschrijding van een uitvoeringstermijn dient de Klant InYourEars schriftelijk in gebreke te stellen, waarbij InYouEars alsnog een redelijke termijn wordt geboden om uitvoering te geven aan de Overeenkomst.
- Een ingebrekestelling is niet nodig wanneer de levering blijvend onmogelijk is geworden of anderszins is gebleken dat InYourEars zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet zal nakomen. Gaat InYourEars binnen deze termijn niet over tot uitvoering, dan heeft de Klant het recht de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen
- Bij de overeenkomst zal de persoonlijke boodschap/opname voor maximaal 3 personen, met een lengte van maximaal 5 minuten per opname, geschieden. Het is dus niet mogelijk voor meert dan 3 mensen een opname te maken mits anders is afgestemd met InYourEars. Ook zal de opname met 1 persoon zijn, het is dus niet mogelijk met meerdere personen een opname op te nemen / in te spreken tenzij anders is overeengekomen met InYourEars.
- De opname zal bij de klant thuis worden opgenomen mits anders is afgestemd met InYourEars.. Een bezoek voor het opnemen zal maximaal 2 uur beslaan. Mocht er meer tijd nodig zijn, kunnen hiervoor door InYourEars extra kosten in rekening gebracht worden.
- De klant dient ervoor te zorgen dat er een veilige omgeving is waar InYourEars de opname kan maken. Indien InYourEars zich niet veilig waant, dan heeft zij het recht om de opname per direct te stoppen en de overeenkomst te ontbinden. Eventuele gemaakte kosten komen voor rekening van de Klant.
- Indien een hardcopy mailing niet of beschadigd is aangekomen, kan de Klant daarover contact opnemen met de InYourEars via info@InYourEars.nl
- InYourEars zal nimmer gehouden zijn werkzaamheden uit te voeren welke in strijd komen met haar professionaliteit, een recht van derden, een wettelijke plicht of hetgeen in het maatschappelijk verkeer betaamt.
- Het is de Klant niet toegestaan om in een opname een bekentenis of uitspraak te doen die enige juridische (strafrechtelijk of anderszins) gevolgen kan hebben
Artikel 11 Wijziging overeenkomst
- Indien een Klant wijzigingen in de uit te voeren werkzaamheden wil uitvoeren, dienen deze tijdig en maximaal twee weken voor de geplande werkzaamheden aan InYourEars te worden medegedeeld. Indien de Klant dit nalaat, komt een eventuele onjuiste uitvoering van de wijzigingen voor rekening en risico van de Klant.
- Wijzingen die aangevraagd worden door de Klant kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloeden en komen voor risico en rekening van de Klant aan de hand van de op dat moment geldende tarieven.
- Indien tijdens de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering voor InYourEars noodzakelijk is om de Overeenkomst te wijzigen of aan te vullen, stelt InYourEars de Klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. De partijen zullen dan tijdig en in onderling overleg overgaan tot aanpassing van de Overeenkomst.
- Indien partijen overeenkomen dat de Overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. InYourEars zal de Klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen.
- Indien de wijziging van of aanvulling op de Overeenkomst financiële, kwantitatieve en/of kwalitatieve gevolgen zal hebben, zal InYourEars de Klant hierover van tevoren inlichten.
- Indien een vast Honorarium en/of tarief is overeengekomen, zal InYourEars daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de Overeenkomst van invloed is op de prijs. Hierbij zal de Klant proberen, voor zover mogelijk, vooraf een prijsopgave te doen.
- InYourEars zal geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan InYourEars kunnen worden toegerekend.
- Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen de Klant en InYourEars zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen middels een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst schriftelijk zijn aanvaard door beide partijen.
Artikel 12 – Intrekking opdracht / beëindiging overeenkomst
- InYourEars en de Klant kunnen te allen tijde met wederzijds goedvinden de Overeenkomst voor bepaalde tijd beëindigen.
- Bij beëindiging van een Overeenkomst door de Klant, is InYourEars genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Indien de beëindiging binnen één week voor aanvang van de geplande werkzaamheden zoals vermeldt in de aangegane Overeenkomst plaatsvindt, dan is InYourEars gerechtigd om 50% van het afgesproken bedrag te factureren. Binnen twee weken geldt een percentage van 25%. Indien er langer dan twee weken van tevoren een annulering plaatsvindt, dan geldt een percentage van 10% van de overeengekomen prijs.
- Indien er aanvullende voorwaarden van toepassing zijn op deze overeenkomst, zijn deze pas bindend na schriftelijke bevestiging vanuit InYourEars.
Artikel 13 – Klachtplicht
- De Klant is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat InYourEars in staat is hierop adequaat te reageren.
Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat InYourEars gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Artikel 14 – Garantie
- Wanneer de Klant en InYourEars een Overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor InYourEars
enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
Artikel 15 – Informatieverstrekking door de Klant
- De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan InYourEars
- De Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze
van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. - Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert InYourEars de betreffende bescheiden.
- Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door InYourEars redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden
beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant. - De Klant is gehouden InYourEars onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de werkzaamheden van belang kunnen zijn.
Artikel 16 – Geheimhouding
- De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van InYourEars ontvangt geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende InYourEars waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze
geheim of vertrouwelijk is: dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan InYourEars schade kan berokkenen. - De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
– die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
– die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht - De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Artikel 17 – Intellectuele eigendomsrechten
- InYourEars behoudt zich de rechten en bevoegdheden voor die hem toekomen op grond van de Auteurswet en andere intellectuele wet- en regelgeving.
- De intellectuele eigendomsrechten betreffende door InYourEars ontwikkelde lidmaatschappen, trainingen, programma’s, opnames ,documenten, brochures, oefeningen, aanbiedingen, uitingen op internet/site van InYourEars, e- mails, modellen, technieken, andere bescheiden en informatie die voortkomen uit de werkzaamheden van InYourEars berusten bij InYourEars of haarlicentiegevers, tenzij een andere rechthebbende op een werk is aangegeven.
- Alle verstrekte materialen met betrekking tot de Overeenkomst, zijn uitsluitend bestemd voor de Klant. Het is niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming van InYourEars deze materialen openbaar te maken, reproduceren, verspreiden of verkopen.
- Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van InYourEars is het niet toegestaan om enig door InYourEars aan haar geleverd concept, materiaal of informatie geheel of gedeeltelijk te bewerken, te verveelvoudigen of openbaar te maken, via welk medium dan ook aan derden ter beschikking te stellen, of aan derden ter inzage te geven, al dan niet tegen een vergoeding.
- Het is niet toegestaan om enige aanduiding omtrent rechten uit door InYourEars geleverde informatie te verwijderen of te wijzigen.
- InYourEars behoudt zich het recht de voor de uitvoering van de werkzaamheden verkregen kennis en informatie voor andere doeleinden te gebruiken, zolang hierbij geen vertrouwelijke informatie voor de Klant ter kennis aan derden wordt gebracht.
- Na verloop van een afspraak in de Overeenkomst of na beëindiging van de Overeenkomst, is InYourEars niet verplicht om gemaakte stukken te bewaren, of alsnog/nogmaals door te sturen naar de Klant, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
Artikel 18 – Boetebeding
- Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan InYourEars voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
- Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid I: € 1.000.
- Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid I: € 5.000
- Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt
- De Klant moet de boete in lid I betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
- InYourEars mag naast de boete in lid I ook een schadevergoeding eisen van de Klant.
Artikel 19 – Persoonsgegevens en Privacy
- Betrouwbare gegevens die de Klant aan InYourEars verstrekt zullen door InYourEars zorgvuldig en beveiligd worden bewaard. Indien de Klant het vermoeden heeft dat gegevens door InYourEars worden misbruikt of dat InYourEars bestolen is van vertrouwde gegevens, dan dient de Klant dit schriftelijk te melden en, indien zij dit nodig acht, eventuele inloggegevens te wijzigen. De Klant verklaart hiermee dat InYourEars mogelijk de Overeenkomst niet na kan komen indien deze vertrouwde gegevens nodig zijn voor uitvoering van het Overeenkomst.
- De Klant geeft door het verstrekken van inloggegevens, volmacht aan InYourEars voor het gebruiken, analyseren en/of aanpassen van gegevens, zoals afgesproken in de Overeenkomst. Hiervan uitgesloten is het wijzigen van wachtwoorden, tenzij anders overeengekomen.
- Indien de Klant na het beëindigen van het Overeenkomst verwijdering wenst van (betrouwbare) gegevens, dan dient de Klant dit verzoek in te dienen bij InYourEars. Indien de Klant binnen vier weken geen bevestiging heeft, dient zij een aangetekende brief te sturen, waarna ontvangst InYourEars binnen vier weken, indien dit redelijkerwijs mogelijk wordt geacht, aan het verzoek zal voldoen. Onder betrouwbare gegevens wordt verstaan: gegevens die door de Klant als vertrouwelijk zijn benoemd aan InYourEars en/of gegevens die door InYourEars redelijkerwijs als vertrouwelijk mogen worden geacht.
- InYourEars is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst met de Klant heeft verworven. De informatie geldt als vertrouwelijk indien dit schriftelijk door de Klant is medegedeeld of wanneer dit door InYourEars redelijkerwijs als vertrouwelijk mag worden geacht.
- InYourEars zal de persoonsgegevens niet langer bewaren dan nodig is.
- De Klant heeft het recht op inzage, recht op correctie en recht op verwijdering van de doorgegeven persoonsgegevens.
Artikel 20 – Vrijwaring
- De Klant vrijwaart InYourEars voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en welke aan de Klant toerekenbaar is.
- Indien InYourEars uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden InYourEars zowel buiten als in rechte bij te staan. Alle kosten en schade aan de zijde van InYourEars en derden komen verder voor rekening en risico van de Klant.
Artikel 21 – Klachten
- De Klant moet een door InYourEars geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant InYourEars daarvan op de hoogte te stellen binnen 2 weken na het vaststellen van de tekortkoming.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat InYourEars hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en InYourEars
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat InYourEars andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 22 – Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan InYourEars.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling InYourEars ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 23 – Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer InYourEars een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
- De Klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk omgaan met de geleverde inloggegevens. Na het verstrekken van de inloggegevens door InYourEars, heeft de Klant maximaal een maand de mogelijkheid om de opnames te downloaden. Na 1 maand vervalt de gestuurde link met bijbehorende inloggegevens. Eventuele mogelijkheid tot het opnieuw versturen van een nieuwe link met inloggegevens door InYouEars aan d Klant, is in overleg mogelijk. Eventuele kosten worden door de Klant gedragen. In het onverhoopte geval dat InYourEars gehackt/bestolen wordt van betrouwbare informatie, dan zal zij dit indien bij haar bekend, naar geweten zo snel mogelijk neerleggen bij de Klant.
Artikel 24 – Aansprakelijkheid InYourEars
- InYourEars is alleen aansprakelijk voor directe schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. Onder directe schade moet uitsluitend worden verstaan:
- materiële schade aan de eigendommen van de Klant;
- redelijke kosten, die de Klant heeft gemaakt ter vaststelling van de aansprakelijkheid en (de omvang van de directe) schade;
- redelijke kosten, die de Klant redelijkerwijs heeft gemaakt, en redelijkerwijs kon en mocht maken, ter voorkoming of beperking van de schade, voor zover de Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot een beperking van de directe schade
- Wanneer InYourEars aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- InYourEars is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, schade aan derden of immateriële schade van de Klant
- InYourEars is niet aansprakelijk voor schade, die het gevolg is van het (verkeerd) gebruik door de klant van enig door InYourEars geleverde dienst of geleverd product
- InYourEars is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, wanneer InYourEars is uitgegaan van door de Klant onjuiste of onvolledige verschafte gegevens.
- InYourEars is niet aansprakelijk voor fouten en/of tekortkomingen door derden waarmee InYourEars een samenwerking heeft ter uitvoering van het Overeenkomst met InYourEars. Indien InYourEars een opdracht heeft geplaatst bij een derde partij zal InYourEars ervoor waken dat de afspraak tussen InYourEars en een derde partij uitgevoerd wordt zoals vastgelegd.
- InYourEars is niet aansprakelijk voor verminking, vernieling, vernietiging, diefstal of verlies van gegevens of documenten
- InYourEars is niet aansprakelijk voor enige schade indien deze is veroorzaakt door een tekortkoming die het gevolg is van overmacht. Overmacht is aanwezig, indien de tekortkoming het gevolg is vanbuiten de macht van InYourEars gelegen omstandigheden, waaronder in ieder geval wordt verstaan: oorlog of daarop gelijkende situaties, terrorisme, oproer, sabotage, boycot, staking, bezetting, blokkade, ziekte van personeel van InYourEars, tekortschieten van toeleveranciers en/of transporteurs van InYourEars, natuurrampen, slecht weer, blikseminslag, brand, explosie en uitstroming van gevaarlijke stoffen of gassen. Niets van bovenstaande is van toepassing in geval van opzet en/of grove schuld van InYourEars. De Klant dient te bewijzen dat sprake is van opzet of grove schuld van InYourEars.
- InYourEars is niet aansprakelijk jegens klant voor enige schade voortvloeiende uit deze overeenkomst, tenzij en voor zover deze schade is te wijten aan de opzet of grove schuld van InYourEars.
- Indien InYourEars aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van InYourEars beperkt tot (een deel) van het factuurbedrag. Enige andere vorm van vergoeding van schade, waaronder inbegrepen indirecte schade, gevolgschade of schade door misgelopen omzet of winst, is uitgesloten.
- Het is de Klant niet toegestaan enige vermeende vordering tot schadevergoeding te verrekenen met enig bedrag dat de klant aan InYourEars verschuldigd is.
- De Klant dient de schade waarvoor InYourEars aansprakelijk kan worden gehouden, zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen tien dagen na het ontstaan van de schade aan InYourEars te melden, een en ander op straffe van verval van enig vergoedingsrecht van deze schade.
- Iedere aansprakelijkheidsvordering vervalt na maximaal twee maanden na het uitvoeren van de Overeenkomst.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 25 – Verjaringstermijn
- Voor alle vorderingen jegens InYourEars en de door InYourEars (eventueel) ingeschakelde derden geldt, in afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, een verjaringstermijn van één jaar.
Artikel 26 – Opschorting
- Indien de Klant een verplichting uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, heeft InYourEars het recht de nakoming van de daartegenover staande verplichting op te schorten.
- Bij gedeeltelijke of niet-behoorlijke nakoming is opschorting slechts toegestaan, voor zover de tekortkoming dat rechtvaardigt.
- Voorts is InYourEars bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten indien:
– na het sluiten van de Overeenkomst InYourEars omstandigheden ter kennis zijn gekomen die goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen;
– de Klant bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
– zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van InYourEars kan worden gevergd. - InYourEars behoudt het recht om schadevergoeding te vorderen.
Artikel 27 – Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer InYourEars toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen: tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door InYourEars nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaats vinden nadat InYourEars in verzuim is.
- InYourEars mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken wanneer:
- de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt;
- na het sluiten van de Overeenkomst InYourEars omstandigheden ter kennis zijn gekomen die goede grond geven te vrezen dat de Klant de verplichtingen niet zal nakomen;
- de Klant bij het sluiten van de Overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de Overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
- door de vertraging aan de zijde van de Klant niet langer van InYourEars kan worden gevergd dat hij de Overeenkomst tegen de oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen;
- zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van InYourEars kan worden gevergd;
- de Klant in staat van faillissement wordt verklaard, een verzoek tot surseance van betaling indient, om toepassing van de schuldsanering natuurlijke personen verzoekt, geconfronteerd wordt met een beslag op het geheel of een gedeelte van zijn eigendom;
- de Klant onder curatele wordt gesteld;
- de Klant komt te overlijden voordat de opname zijn gemaakt
- Ontbinding geschiedt door middel van schriftelijke kennisgeving zonder rechterlijke tussenkomst.
- Indien de Overeenkomst wordt ontbonden, zijn de vorderingen van InYourEars op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
- Indien InYourEars de overeenkomst op grond van de voorgaande gronden ontbindt, is InYourEars niet aansprakelijk voor enigerlei kosten of schadevergoeding.
- Indien de ontbinding is toe te rekenen aan de Klant, is de Klant aansprakelijk voor de door InYourEars geleden schade.
Artikel 28 – Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van InYourEars door de Klant niet aan InYourEars kan worden
toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. - Onder overmacht wordt in deze Algemene Voorwaarden verstaan naast wat op dat gebied in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop InYourEars geen invloed kan uitoefenen en waardoor InYourEars niet in staat is de verplichtingen na te komen.
- Als overmacht opleverende omstandigheden worden o.a. beschouwd: ziekte of overlijden van eigenaar of werknemers van InYourEars, oproer, rellen, terrorisme storingen, uitsluiting, brand, storingen, waterschade, slechte weersomstandigheden, natuurrampen of andere van buiten komende onheilen, mobilisatie, computervirussen, stroom- elektriciteits-internet- computer – of telecomstoringen, (burger)oorlog, verkeersbelemmeringen, vervoersproblemen, stakingen, blokkades, in- of uitvoerbelemmeringen of andere overheidsmaatregelen, vertraging in de aanvoer van producten, wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen, werkonderbrekingen, alsmede elke omstandigheid, waardoor de normale gang in het bedrijf wordt belemmerd ten gevolge waarvan de nakoming van de Overeenkomst door Opdrachtnemer in redelijkheid niet van de Opdrachtgever mag worden verlangd.
- Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk opschorten. Indien deze periode langer duurt dan 30 dagen zijn beide partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang, door middel van schriftelijke kennisgeving, zonder rechterlijke tussenkomst, te ontbinden zonder dat de partijen aanspraak kunnen maken op enige schadevergoeding.
- Indien InYourEars ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de Overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is InYourEars gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Klant is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke Overeenkomst.
- InYourEars heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de Overeenkomst verhindert, intreedt nadat InYourEars zijn verbintenis had moeten nakomen.
- InYourEars zal klant zo spoedig mogelijk van de situatie van overmacht op de hoogte stellen. Zo mogelijk zullen partijen in overleg een oplossing proberen te vinden.
- InYourEars hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer InYourEars hiervan voordeel heeft
Artikel 29 Wijziging factuuradres of verhuizing
- Indien de Klant verhuist dan wel het factuuradres van de klant wijzigt, dient de klant daaraan voorafgaand zo tijdig mogelijk zijn nieuwe vestigingsplaats en/of nieuw factuuradres via de e-mail aan InYourEars mede te delen.
Artikel 30 – Wijziging algemene voorwaarden
- InYourEars heeft het recht om de Algemene Voorwaarden op elk gewenst moment te wijzigen. Elke aanpassing zal op deze pagina te vinden zijn. Bij wijziging zal de Klant van een lopend Overeenkomst een elektronische aankondiging ontvangen. Indien de Klant zich niet kan vinden in de wijziging, dan kan zij dit binnen twee weken na elektronische aankondiging kenbaar maken, waarna beide partijen in overleg zullen treden.
De huidige Algemene Voorwaarden zijn bijgewerkt op 2 december 2024
Artikel 31 – Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met InYourEars aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van InYourEars
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 32 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en InYourEars is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van InYourEars is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en InYourEars , tenzij de wet iets anders bepaalt
Opgesteld op 14 november 2024